Even een korte update van mij. Geen vooruitgang met de elektra. Dat kleine kreng heeft een dag of twee nodig waarin mijn maat, ikzelf en een multimeter in principe vrij, ongestoord de baas zijn om de connectoren punt voor punt opnieuw te controleren.
Wat interessant is, is dat ik twee stuurbekrachtigingspompen heb gesloopt. De eerste was die van '17. Ik vermoed dat die uiteindelijk de geest heeft gegeven na het slechte vloeistofincident. De tweede was een speciale van de sloop van een '14. Overigens zijn de '13-'16 en de '17+ functioneel identiek voor alle praktische doeleinden. Ze zouden net zo goed uitwisselbaar kunnen zijn, en het lijkt niet veel verschil te maken tussen de twee. Dat gezegd hebbende: de tweede pomp werd bijgevuld met vloeistof van de sloop. Wat ik vorige week ontdekte, is dat deze mogelijk verontreinigd was, maar op het moment van die spoeling was het te laat voor die pomp. Ze is dood. De sloop was echter zo vriendelijk om een gelijkwaardige ruil voor me te doen, dus ik heb er gisteren een andere geïnstalleerd. Het is een klus die aan beide kanten ongeveer een uur duurt. Deze keer heb ik ervoor gezorgd dat ik de pomp zoveel mogelijk vloeistof heb laten leeglopen en verse E-PSF-equivalent van AutoZone heb toegevoegd. Het kostte ongeveer een liter om de pomp bij te vullen. Heb een paar links/rechts cranks gedaan, en dat duwde wat van de pomp in de leidingen om gemorst te vervangen. Daarna heb ik nog wat bijgevuld.
Afgezien van het ontbreken van een voltooide herlezing, draait het voertuig goed. Ik overweeg echter om hier binnenkort mijn radiator te doen; hij wordt heet, behalve als hij in beweging is. Heeft de gevarenzone nog niet bereikt, maar hij begint op te warmen en je kunt het voelen, en het is onaangenaam. De aftermarket ventilatorassemblage doet wat hij moet doen, dus ik weet dat dat niet het probleem is. Wat ik vermoed, is dat er waarschijnlijk sediment en vuil in zit omdat de kernsteun de winter buiten heeft gestaan. Kan het niet zeker weten, maar wat betreft het vervangen van onderdelen, is de radiator niet verschrikkelijk.
Ook op de agenda staan bougies. Ik had ze moeten controleren en doen toen de motor uit de baai was, maar er waren een miljoen en één andere dingen te doen, en eerlijk gezegd, ze zijn me ontgaan. De motor zou ze moeten krijgen, als ze nog niet zijn gedaan.
Meer volgt. Ik kijk ernaar uit om uiteindelijk een pin op deze thread te zetten. Het is gewoon moeilijk om de tijd te vinden met een nieuwe baan, een nieuwe baby en twee andere kinderen, vooral als het een momenteel 100% functioneel en onderhoudbaar voertuig is.