Nissan Pathfinder Forum banner
181 - 200 of 200 Posts
Hé man. Gaat goed. Dus ja, alle accessoires kunnen worden vastgeschroefd. De dynamo en de aircocompressor zijn identiek tussen de modeljaren en de krukaspoelie is ook hetzelfde. De startmotor is ook hetzelfde. Je kunt de dynamo, compressor en startmotor zonder problemen verwisselen. De transmissie is ook identiek.

Ik zal de pinout-diagram moeten opsporen die we tot nu toe hebben samengesteld. Ik ben nog steeds niet klaar met het opsporen van de pinnen voor de verdampingsonderdelen (de tijd is een uitdaging geweest voor mij en mijn maat), maar als je eenmaal bij die stap bent, heb je een rijdend voertuig. Het voert alleen geen gasklep-relearn uit en werkt alleen in gesloten lus. Geen groot probleem vanuit functioneel oogpunt. Ik heb er een jaar mee gereden en het heeft me redelijk goed gediend.

Dat gezegd hebbende: je gebruikt de DE-harnas op de DE. Het wordt aangesloten in de verdeelkast. De connectoren zijn identiek, maar daar worden sommige pinouts lastig. Ook om op te merken, op de 17+, de MAF-sensorconnector is aan de carrosseriezijde, op de DE is het aan de motorzijde. We hebben daar een grote aardingsband van gemaakt en deze aangesloten op het frame, wat de resterende elektrische problemen die we op dat moment hadden, oploste.

Dus hopelijk heeft je betreffende werkplaats iemand die echt goed is in bordwerk. De EEPROM waarop de VIN zich bevindt, is klein, aanzienlijk kleiner dan de grootte van mijn pinknagel. Gelukkig is de hexedit eenvoudig, als je het tot dat punt kunt krijgen. Je vervangt de VIN op de reeds bestaande ECU door de VIN op de carrosserie. Dat zorgt ervoor dat alles kan communiceren. NATS gebruikt de VIN als de encryptiesleutel voor het LAN.

Een ander punt om op te merken is dat er niet veel ruimte is om te werken met betrekking tot de carrosserie-harnas. Ze zullen daar creatief moeten zijn. Er is ook maar één plek waar de ECU echt veilig past, en dat is de beugel waar de VVT-controller en TCM zich bevinden. Ik ben creatief geworden met een dremel en heb dat laten werken.

Ik kom bij je terug als ik de kans heb gehad om de pinout-wijzigingen die we hebben gemaakt op te sporen. Er zijn gelukkig maar een handvol. De meeste harnaswijzigingen zijn laks uitgevoerd door Nissan.
De nieuwe Shop heeft de VQ35DE binnen. Nu wachten om de bedrading te doen. Iemand anders gevonden om EEPROM-beheer te doen om de 2016 ECU/ECM opnieuw te vin.

Discussion starter · #182 ·
De nieuwe Shop heeft de VQ35DE gekregen. Nu wachten om de bedrading te doen. Heb iemand anders gevonden om EEPROM-beheer te doen om de 2016 ECU/ECM opnieuw te vin.
Hé man - ik ben het nog steeds aan het opsporen. Mijn maat heeft het misschien. Mijn excuses, het zijn een paar gekke dagen geweest. Ik heb uit het niets een nieuwe baan gekregen en begin maandag.

Discussion starter · #183 ·
De nieuwe Shop heeft de VQ35DE gekregen. Nu wachten om de bedrading te doen. Heb iemand anders gevonden om EEPROM-beheer te doen om de 2016 ECU/ECM opnieuw te vin-en. Ze moesten de dynamo, een kapotte motorsteun en slang vervangen. Ze hebben me $1.743 in rekening gebracht voor de extra onderdelen en arbeid. De ECU/ECM man zal me apart kosten in rekening brengen voor het EEPROM board werk.
$1743 is een verdomd goede deal daar, alles bij elkaar.

Hé man, ik hoop dat het goed met je gaat.

Korte update, dus de ecu/ecm die de sloop gaf, was van een Nissan Maxima, ik ging terug en ruilde hem om voor een Pathfinder. De monteur opende hem en brak daarbij de pinnen af bij het verwijderen van de eeprom-chip, hij zei dat ze vastgelijmd zaten. Dus mijn enige optie is nu om $604 neer te tellen voor een gloednieuwe ecu/ecm van de dealer.

$1743 is een geweldige deal, alles gezegd.
Hé, hoe gaat het met je? Ik hoop dat het goed met je gaat. Ik heb een groot probleem met de swap. De garage heeft de DD maf geaard en de vin geprogrammeerd naar de nieuwe dealer DE ecu, ze hebben de DE maf aangesloten. Ze zeiden dat de ecu bijna gefrituurd was door de DD maf aarding, dus hebben ze hem verwijderd. Ze kregen de auto aan het draaien, maar hij start niet.

Daarnaast: dingen die tot nu toe zijn waargenomen - zeker problemen met de PCV-slang. Hij was zeker ingeklapt. De binnenkant van de motor is verschrikkelijk, ondanks regelmatige olieverversingen bij of tussen 5000-7500 mijl. Ik heb het voertuig sinds 2019. Ik wou dat het slibprobleem zich eerder had gematerialiseerd - ik zou dat verdomde ding niet hebben gekocht. Ach ja. Het is ook schokkend hoe nauw de twee motoren te vergelijken zijn. Er zijn een paar momenten geweest waarop we naar de donormotor en naar die in het frame keken en zeiden: "Wacht, hebben ze ons per ongeluk een DD verkocht?" Pas als je iets ziet als de oliedop die van het midden naar de zijkant is verschoven, besef je dat ze dat in feite niet hebben gedaan.

In ieder geval, tot nu toe een vrij positief gevoel hierover. Bedrading wordt een hel, en we zijn van plan een ECU van een '15-'16 te halen om wat van de programmering te omzeilen, maar dat is waar we zitten. Het is erg gelukkig dat de DE is bewerkt en bewerkt door een generatie tuners die er zijn.

Hoezeer ik jullie respecteer en prijs die bereid en in staat zijn om de VQ35DD naar DE swap te doen, zal het op de lange termijn werken om de MIL uit te houden en tegen welke kosten?

De reden dat ik dit vraag is, als je in een CARB-staat woont zoals NY, krijg je het ding nooit door de verplichte jaarlijkse staatinspectie als er meer dan 1-2 monitoren niet zijn ingesteld of de MIL aan staat.

• Like
Reactions: Bravo64
Discussion starter · #194 ·
Hoezeer ik jullie ook respecteer en prijzenswaardig vind die bereid en in staat zijn om de VQ35DD naar DE swap te doen, zal het op de lange termijn werken om de MIL uit te houden en tegen welke kosten?

De reden dat ik dit vraag is dat als je in een CARB-staat woont zoals NY, je het ding nooit door de verplichte jaarlijkse staatinspectie krijgt als meer dan 1-2 monitoren niet zijn ingesteld of de MIL aanstaat. Dit is tegenwoordig een koninklijke PITA voor de 6-8 CARB-staten.
Ja, ik ben niet in een CARB-staat. Over het algemeen werkt het vrij goed, afgezien van de gebruikelijke problemen met de sloopmotor. Momenteel is het een veelvoorkomend VQ35DE-probleem: de bougiekokerpakkingen zijn versleten op twee cilinders. Kwam vorige week een probleem tegen waarbij ik bobinezekeringen blies. Had bobines en bougies moeten doen terwijl de motor eruit was. Doe ze nu in het frame. Is niet zo erg geweest, minder dan dat. Nissan heeft in zijn oneindige wijsheid besloten dat ze deze pakkingen in het kleppendeksel willen persen. Het is technisch gezien een niet-servicebare situatie, vervang de hele kleppendeksel. Ik heb een paar opties gevonden. Overweeg welke kant ik op moet.

Daarnaast is er mijn langdurige probleem met het verdampingsmagneetventiel. Omdat ik niet in een CARB-staat zit, heb ik het nog niet achterhaald. Was van plan om het te achterhalen, maar was er nog niet aan toegekomen. Ik heb een alldatadiy-abonnement en ben begonnen het bedradingsschema te vergelijken met wat we opnieuw hebben vastgezet.

Ben je in staat geweest om de dd te vervangen door een de en zo ja, dan wil ik graag naar details vragen, voornamelijk bedrading
Wat is je specifieke vraag?

Discussion starter · #195 ·
Dus - doorlopende update, mechanisch, niet elektrisch. Zoals hierboven vermeld, waren de bougiekoker afdichtingen versleten. Nissan schrijft een volledige kleppendekselvervanging voor. Dit zou echter niet de Frankenfinder zijn als ik niet op het punt stond om een oplossing te bedenken (voorlopig). Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de VQ's, zo erg zelfs dat meerdere mensen met een oplossing zijn gekomen: de ingeperste, kapotte pakkingen eruit snijden en ze vervangen door een dubbele stapel 2010 Honda Civic 2.0 koker afdichtingspakkingen, met een beetje RTV.

Ik ben daar mee bezig, maar in de tussentijd:

Enkele foto's van binnenuit bank 1 van de Frankenfinder DE:

Image

Image

Dus - vervolgupdate, mechanisch, niet elektrisch. Zoals hierboven vermeld, waren de bougiekoker afdichtingen versleten. Nissan vraagt om een volledige kleppendekselvervanging. Dit zou echter niet de Frankenfinder zijn als ik niet op het punt stond om een oplossing te bedenken (voorlopig). Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de VQ's, tot het punt dat meerdere mensen met een oplossing zijn gekomen - de ingeperste kapotte pakkingen eruit snijden en ze vervangen door een dubbele stapel 2010 honda civic 2.0 buisafdichtingspakkingen, met een beetje RTV.

Heb een paar foto's van binnen bank 1 van de Frankenfinder DE:

View attachment 22623
View attachment 22622
Dus - vervolgupdate, mechanisch, niet elektrisch. Zoals hierboven vermeld, waren de bougiekoker afdichtingen versleten. Nissan vraagt om een volledige kleppendekselvervanging. Dit zou echter niet de Frankenfinder zijn als ik niet op het punt stond om een oplossing te bedenken (voorlopig). Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de VQ's, tot het punt dat meerdere mensen met een oplossing zijn gekomen - de ingeperste kapotte pakkingen eruit snijden en ze vervangen door een dubbele stapel 2010 honda civic 2.0 buisafdichtingspakkingen, met een beetje RTV.

Heb een paar foto's van binnen bank 1 van de Frankenfinder DE:

View attachment 22623
View attachment 22622
mooie foto's, ik bezit momenteel DD 17 PF, en ik gebruikte mijn endoscoop om van binnenuit via de olie-inlaat te kijken en het zag er vlekkeloos uit, kon geen spoor van sludge zien. Ik heb wel 5w-30 gebruikt, maar slechts voor ongeveer 5k mijl om het uit te proberen, maar meestal gebruiken we 0w-20 elke 4-5k mijl

Dus - voortdurende update, mechanisch, niet elektrisch. Zoals hierboven vermeld, waren de afdichtingen van de bougiekoker versleten. Nissan vraagt om een volledige vervanging van de kleppendeksel. Dit zou echter niet de Frankenfinder zijn als ik niet op het punt stond om een oplossing te bedenken (voorlopig). Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de VQ's, in die mate dat meerdere mensen een oplossing hebben bedacht: de geperste, opgeblazen pakkingen eruit snijden en ze vervangen door een dubbele stapel 2010 Honda Civic 2.0 kokerpakkingen, met een beetje RTV.

Ik ben daarmee bezig, maar in de tussentijd:

Hier zijn een paar foto's van binnen bank 1 van de Frankenfinder DE:

View attachment 22623
View attachment 22622
Ze is slank, gemeen en erg schoon! Welke RTV gebruik je, aangezien anderen niet zomaar iets willen gebruiken.

Discussion starter · #198 ·
Ze is slank, gemeen en erg schoon! Welke rtv gebruik je, want anderen willen niet zomaar iets gebruiken.
Ultra Black.

Dus, er was een hik, want de kleppendeksel scheurde. De nieuwe kleppendeksel zit er nu op. Geërgerd, maar ik zal de ultra black nog steeds gebruiken op de aangegeven hoge hoekpunten.

Discussion starter · #199 ·
Dus: vervolg van de laatste update: de massakabels zullen mijn dood worden.

Alles vastgeschroefd na de kleppendekselwissel. Alles gaat er weer in, en goed. Probeer te starten.

Geen start, geen motor. Begin met het raadplegen van alldata.

Bekijk het startcircuit.

Brandstofpomp lijkt anders bedraad. Eruit gaat de 16 brandstofpomp die ik heb geïnstalleerd, erin gaat de 17. Het lost het niet op. Het startrelais is ingebouwd in de IPDM. Koop er een van een sloop voor $20. Het lost het niet op. Vervang de starter door een sloop starter voor $30. Nog steeds niets. Vervang de zekeringlink, de mijne zag er ruw en gepit uit. Niets.

Tenslotte vervang ik de 4 gauge batterij-naar-starter kabel. Niets. Dit gaat ongeveer drie weken zo door. Ik word steeds gefrustreerder. Ik vraag mijn maat: "De negatieve accukabel zal dit waarschijnlijk niet veroorzaken, toch?" "Je hebt de motor massa niet aangeraakt, toch?" "Nee." Dus: Ik trek de accubak eruit en neem een kijkje, volg de motor massa, die, ter referentie, niet is aangeraakt sinds we de motor hebben geïnstalleerd. Hij werkt al meer dan een jaar prima.

Wat hangt er los aan de bout? De motor massa. Probeer de bout aan te draaien. Hij is aan het einde. Toen we het in elkaar zetten, hebben we haastig de verkeerde lengte bout gebruikt.

Ga terug naar mijn lade met diversen en vind een kortere bout die overeenkomt met de schroefdraad. Verwijder, vervang, en de Frankenfinder start meteen.

Leer van mij: controleer je verdomde massa's.

Hoe dan ook: na het vervangen van de bougies en bobines, loopt de Frankenfinder soepeler dan hij heeft gelopen sinds voordat ik problemen begon te krijgen met de DD. Ik heb ook geleerd dat de '22 ventilatorunit identiek is, ondanks de onderdelen fiche. Ik heb de ventilatorunit en radiator begin van de zomer vervangen, samen met de rechter voorbumper en koplamp, van toen ze beschadigd raakten bij een aanrijding. De radiator was verstopt, en de aftermarket ventilatorunit leverde niet de benodigde kracht om te koelen, tot het punt dat ik intermitterend oververhitting kreeg. Dat heb ik nu niet meer. Een groot fan daarvan. (Ik ga zelf weg)

De 17 Jatco CVT loopt nog steeds als een tierelier. Geen problemen hier. Nu ga ik werken aan het oplossen van de laatste paar problemen zodat de MIL kan verdwijnen. Dat is gewoon "de draden volgen".

Dus: vervolg op de laatste update: de massakabels worden mijn ondergang.

Alles vastgeschroefd na de kleppendekselwissel. Alles gaat er weer in, en goed. Starten.

Geen contact, geen start. Begin met het controleren van alldata.

Kijk naar het startcircuit.

Brandstofpomp lijkt anders bedraad. Eruit gaat de 16 brandstofpomp die ik heb geïnstalleerd, erin gaat de 17. Het lost het niet op. Het startrelais is ingebouwd in de IPDM. Koop er een van een sloop voor $20. Het lost het niet op. Vervang de startmotor met een sloop startmotor voor $30. Nog steeds niets. Vervang de zekeringlink, de mijne zag er ruw en verroest uit. Niets.

Eindelijk, vervang de 4 gauge batterij naar startmotor kabel. Niets. Dit gaat ongeveer drie weken door. Ik word steeds gefrustreerder. Ik vraag mijn maat: "De negatieve accukabel zal dit waarschijnlijk niet veroorzaken, toch?" "Je hebt je aan de motor-aarde niet aangeraakt, toch?" "Nee." Dus: Ik trek de accubak eruit en kijk, en volg de motor-aarde, die, ter referentie, niet is aangeraakt sinds we de motor hebben geïnstalleerd. Hij heeft meer dan een jaar goed gewerkt.

Wat hangt er los aan de bout? De motor-aarde. Probeer de bout aan te draaien. Hij is tot op de bodem. Toen we hem in elkaar zetten, hebben we hem in haast met de verkeerde lengte bout gemonteerd.

Ga terug naar mijn lade met rommel en vind een kortere bout die dezelfde schroefdraad heeft. Verwijder, vervang, en de Frankenfinder sputtert meteen aan.

Leer van mij: controleer je verdomde massakabels.

Hoe dan ook: na het vervangen van de bougies en bobines loopt de Frankenfinder soepeler dan hij heeft gedaan sinds voordat ik problemen begon te krijgen met de DD. Ik heb ook geleerd dat de '22 ventilatorunit identiek is, ondanks de onderdelen fiche. Ik heb de ventilatorunit en radiator aan het begin van de zomer vervangen, samen met het rechter voorspatbord en koplamp, van toen ze beschadigd waren bij een aanrijding. De radiator was verstopt, en de aftermarket ventilatorunit leverde niet de benodigde kracht om te koelen, tot het punt dat ik af en toe oververhitting kreeg. Dat heb ik nu niet meer. Daar ben ik erg blij mee. (Ik ga mezelf wel even weg)

De 17 Jatco CVT loopt nog steeds als een tierelier. Geen problemen hier. Nu ga ik werken aan het oplossen van de laatste paar problemen zodat de MIL verdwijnt. Dat is gewoon "kabels volgen".
Hoi man, hoe gaat het? Hoe gaat het met de nieuwe baan?

Trouwens, ik heb mijn DD naar DE swap opgegeven, er zijn geen echte monteurs meer in NYC, het zijn allemaal alleen maar onderdelenwisselaars.

Ik heb een nieuwe auto gekocht, een 2026 Cadillac Vistiq EV. 615 pk/650 lb koppel, ik heb hem nog geen maand en heb al een snelheidsbekeuring gekregen.
Image

Image

181 - 200 of 200 Posts