Dus: vervolg van de laatste update: de massakabels zullen mijn dood worden.
Alles vastgeschroefd na de kleppendekselwissel. Alles gaat er weer in, en goed. Probeer te starten.
Geen start, geen motor. Begin met het raadplegen van alldata.
Bekijk het startcircuit.
Brandstofpomp lijkt anders bedraad. Eruit gaat de 16 brandstofpomp die ik heb geïnstalleerd, erin gaat de 17. Het lost het niet op. Het startrelais is ingebouwd in de IPDM. Koop er een van een sloop voor $20. Het lost het niet op. Vervang de starter door een sloop starter voor $30. Nog steeds niets. Vervang de zekeringlink, de mijne zag er ruw en gepit uit. Niets.
Tenslotte vervang ik de 4 gauge batterij-naar-starter kabel. Niets. Dit gaat ongeveer drie weken zo door. Ik word steeds gefrustreerder. Ik vraag mijn maat: "De negatieve accukabel zal dit waarschijnlijk niet veroorzaken, toch?" "Je hebt de motor massa niet aangeraakt, toch?" "Nee." Dus: Ik trek de accubak eruit en neem een kijkje, volg de motor massa, die, ter referentie, niet is aangeraakt sinds we de motor hebben geïnstalleerd. Hij werkt al meer dan een jaar prima.
Wat hangt er los aan de bout? De motor massa. Probeer de bout aan te draaien. Hij is aan het einde. Toen we het in elkaar zetten, hebben we haastig de verkeerde lengte bout gebruikt.
Ga terug naar mijn lade met diversen en vind een kortere bout die overeenkomt met de schroefdraad. Verwijder, vervang, en de Frankenfinder start meteen.
Leer van mij: controleer je verdomde massa's.
Hoe dan ook: na het vervangen van de bougies en bobines, loopt de Frankenfinder soepeler dan hij heeft gelopen sinds voordat ik problemen begon te krijgen met de DD. Ik heb ook geleerd dat de '22 ventilatorunit identiek is, ondanks de onderdelen fiche. Ik heb de ventilatorunit en radiator begin van de zomer vervangen, samen met de rechter voorbumper en koplamp, van toen ze beschadigd raakten bij een aanrijding. De radiator was verstopt, en de aftermarket ventilatorunit leverde niet de benodigde kracht om te koelen, tot het punt dat ik intermitterend oververhitting kreeg. Dat heb ik nu niet meer. Een groot fan daarvan. (Ik ga zelf weg)
De 17 Jatco CVT loopt nog steeds als een tierelier. Geen problemen hier. Nu ga ik werken aan het oplossen van de laatste paar problemen zodat de MIL kan verdwijnen. Dat is gewoon "de draden volgen".