Nissan Pathfinder Forum banner
61 - 80 of 156 Posts
Het display/radio etc. op mijn 2017 Pathfinder SL (38000 mijl) is gestopt met werken. Er lijkt iets te zijn uitgevallen, want eerst verscheen het Nissan-logo, maar startte nooit op; de camera's werkten alleen in de achteruit, maar vandaag is het scherm helemaal donker en zonder stroom en helemaal geen camera's.
Ik heb elke zekering in het voertuig verwijderd en met een meter gecontroleerd. Ik heb alle zekeringen uit het motorcompartiment gehaald en ze zijn ook allemaal in orde. Iemand suggereerde dat het ACC-relais boven de motor het probleem zou kunnen zijn, dus ik heb dat verwisseld voor een ander, maar nog steeds geen succes. Ik ben erin geslaagd de Extended Storage-zekering te verwijderen en te vervangen door een andere, hoewel die zekering ook in orde was. Ik heb de batterij losgekoppeld en een nacht laten staan, maar dit hielp ook niet.

Klinkt niet als een zekering, want de dingen werden geleidelijk slechter, maar nogmaals, ik kan me vergissen. Is er een ander relais dat bij de console hoort dat ik mis?

Alle suggesties zouden zeer op prijs worden gesteld.
Ik had dit probleem ook op een 2018 PF SL en de dealer zei dat er een nieuwe kabelboom (complete hoofd) vervangen moest worden voor 4000$ en alles werkte 3 maanden lang tot een paar dagen geleden... nu is de computer weer uit en doet niets. Ik wil niet meer geld aan dit probleem besteden. Ik heb een bluetooth-luidspreker gekocht, maar het computerscherm bedient ook de airco

Ik realiseerde me dat de mijne opspeelt als ik de achterklep open heb en het regent. Na een paar dagen stopt het en gaat het terug naar normaal. Zijn er modules achterin die gevoelig zijn voor water? Ik heb net voordat dit allemaal gebeurde een kleine aanrijding gehad. Heeft geen zichtbare schade aan mijn voertuig veroorzaakt. Ik vraag me af of het nu allemaal met elkaar verbonden is.

Dus de nieuwe dealer analyseerde mijn probleem, had het onderdeel de volgende dag binnen en vandaag hebben ze de auto gerepareerd voor $750. plus $136 voor arbeid. Een maand met dit probleem en ik kan alleen maar zeggen dat Fred Beans uit Doylestown, PA deze auto nooit meer zal zien. Als iemand anders dit probleem heeft, plaats het dan gewoon en ik kan het onderdeelnummer leveren en uzelf veel ellende besparen.
Ik heb een 2016 Pathfinder SL en de afgelopen jaren hebben we een RCA-naar-aux-kabel gebruikt, met een extra aux-naar-lightning-kabeladapter om muziek af te spelen via aux. Vanaf vorige week is het willekeurig gestopt met werken en ik heb geen idee wat het probleem is. Als ik muziek probeer af te spelen terwijl mijn telefoon is aangesloten, komt het geluid alleen uit de luidsprekers van mijn telefoon en gaat het niet meer via de auto. Ik weet niet zeker of het een probleem is met de rca/aux-kabel, want sinds het niet meer werkt, zijn er 2 keer geweest dat ik mijn telefoon heb aangesloten en een nummer heb afgespeeld, en het zou ongeveer 2-3 seconden van het nummer via de auto afspelen voordat het weer afsloeg. Ik weet niet zeker of het een zekeringprobleem is, want we hebben een iPhone-oplader aangesloten op de usb-poort direct naast de RCA-poort, die werkt, maar de rest van mijn familie die de auto bestuurt, heeft gezegd dat rond dezelfde tijd dat de aux niet meer werkte, de iPhone-oplader defect is geraakt en soms alleen werkt (maar uit mijn ervaring werkt de iPhone-oplader prima, alleen de aux werkt niet). Denk je dat het een zekeringprobleem is, of klinkt het als een probleem met de rca-kabel? Als het een zekeringprobleem is, hoe zou ik dan de zekering moeten vervangen?

Hallo, ik heb een vergelijkbaar probleem. En er is mij verteld dat de radio-assemblage vervangen moet worden voor $5734. Ik heb pas 8 maanden geleden een nieuwe transmissie geplaatst. Dus ik ben niet van plan om zoveel meer aan deze auto uit te geven. Ik heb een Nissan Pathfinder uit 2018. Zal het eerder besproken onderdeel voor dit probleem werken? CDU (control display unit 28387 6gy1e)?

Net een Pathfinder uit 2018 gekocht (gebruikt zoals hij is) radio werkt niet, scherm werkt niet. Achterscherm gaat aan maar geen lijnen en sonar uit? onderdeel is 28387 6gy1a. Onderdeel is niet goed!!!! Mijn vin in de Nissan website geplugd, ze willen $3500, wat een complete belediging en schande voor de mensheid!!!!!! Heb een onderdeel 28387 6gy1e gevonden.., Vin in dat onderdeel geplugd en Nissan zei dat het niet werkte!!! Voertuig veranderd naar 2018 Pathfinder SV op de Nissan website en het klopte!!!!!! ??????? Ging en kocht een gebruikte CDU (control display unit 28387 6gy1e) Plugde het in mijn 2018 Pathfinder en alles werkt zoals het hoort!!!!! TOTALE KOSTEN $135. Meedogenloze P.O.S
Ik zag deze post en ik heb hetzelfde probleem met mijn 2018 Nissan Armada SL. Nissan heeft me $7100 geciteerd om het te repareren. Ik heb hulp nodig alsjeblieft

Ik heb een 2018 Nissan Pathfinder SL 4x4. AV-scherm werkt niet, maar achteruitrijcamera wel. Nissan-dealer zegt dat er een heel nieuw systeem nodig is. $4200 plus belasting. (Ontario Canada) 1 maand geleden gekocht van GM-dealer en dit gebeurde in week 2. Ze zeiden sorry, niet in garantie! H U L P

Dus de nieuwe Dealer analyseerde mijn probleem, had het onderdeel de volgende dag binnen en vandaag hebben ze het voertuig gerepareerd voor $750. plus $136 voor arbeid. Een maand met dit probleem en ik kan alleen maar zeggen dat Fred Beans uit Doylestown, PA dit voertuig nooit meer zal zien. Als iemand anders dit probleem heeft, plaats het dan gewoon en ik kan het onderdeelnummer leveren en u veel ellende besparen.
KUNT U HELPEN EN ME LATEN WETEN WELK ONDERDEEL ER MIS WAS?

Ik heb dit probleem net ervaren met meer dan 160.000 mijl. Kunt u het onderdeelnummer delen, zodat ik dit met een dealer in North Carolina kan bespreken? Bedankt!

Hoi Road King, ik heb een paar threads gepost over mijn defecte console. Uiteindelijk bleek het hele probleem de monitor te zijn en ik vond een betrouwbaardere dealer die me $750 voor het onderdeel noemde. Als je rondkijkt op deze site, vind je mijn berichten met het hele smerige verhaal, inclusief het onderdeelnummer.
De hele aflevering was een les dat we onze voertuigen niet langer mogen repareren omdat Nissan de software heeft die nodig is om deze onderdelen aan uw voertuig te koppelen. Ik had het geluk dat ik al mijn gebruikte onderdelen van eBay kocht en dat ze terugbetaalbaar waren en hoewel ze allemaal in orde waren, kon ik ze niet aan het werk krijgen. Ik hoop dat er zeer binnenkort wetgeving komt over "Recht op reparatie".
Nog nooit iets op de post gezien behalve $750 dealer fixed. Als je niet wilt zeggen wat en hoe de dealer het heeft gedaan. Waarom dan ĂĽberhaupt iets zeggen?

Dus de nieuwe dealer analyseerde mijn probleem, had het onderdeel de volgende dag binnen en vandaag hebben ze het voertuig gerepareerd voor $750. plus $136 voor arbeid. Een maand met dit probleem en ik kan alleen maar zeggen dat Fred Beans uit Doylestown, PA dit voertuig nooit meer zal zien. Als iemand anders dit probleem heeft, plaats het dan en ik kan het onderdeelnummer leveren en uzelf veel ellende besparen.
Hoi Axel, ik heb je berichten gelezen en ik heb ook een vergelijkbare niet-werkende radio en navigatie ervaren, maar de achteruitrijcamera werkt wel. Wat is dat onderdeelnummer dat de laatste dealer heeft vervangen om het te laten werken?

Na dit gelezen te hebben, besloot ik mijn monitor uit elkaar te halen, en hier zijn mijn gedachten erover:

Een monitor is in wezen een computer met een flash drive in plaats van een harde schijf. Als de flash drive faalt, start de monitor ook niet op. Voor alle zekerheid maak ik een back-up van de flash drive, omdat deze veel goedkoper is dan het kopen van een nieuwe monitor.

Mijn tweede observatie: de printplaat heeft twee chips die met thermische pasta met de behuizing zijn verbonden voor koeling. Thermische pasta moet om de paar jaar worden vervangen en er zat niet veel in mijn monitor. Dit leidt me tot mijn tweede conclusie - deze monitoren kunnen defect raken door oververhitting van deze chips. Om dat te voorkomen, ben ik van plan de thermische pasta te vervangen door nieuwe.

Ik zal een rapport plaatsen in de genoemde thread.

U hoeft in de meeste gevallen geen nieuwe hardware te kopen. Het is de MicroSD-kaart die de persoon boven mij noemde die faalt. Als iemand anders dit in de toekomst tegenkomt, is dit uw oplossing.

Na dit gelezen te hebben, besloot ik mijn monitor uit elkaar te halen, en hier zijn mijn gedachten erover:

Een monitor is in wezen een computer met een flashdrive in plaats van een harde schijf. Als de flashdrive faalt, start de monitor ook niet op. Voorzorgsmaatregelen neem ik een back-up van de flashdrive, omdat deze veel goedkoper is dan het kopen van een nieuwe monitor.

Mijn tweede observatie: het bord heeft twee chips die met thermische pasta met de behuizing zijn verbonden voor koeling. Thermische pasta moet om de paar jaar worden vervangen en er zat er niet veel van in mijn monitor. Dit leidt me tot mijn tweede conclusie - deze monitoren kunnen defect raken door oververhitting van deze chips. Om dat te voorkomen, ben ik van plan de thermische pasta te vervangen door verse.

Ik zal een rapport plaatsen in de genoemde thread.
Deze blogpost interesseert je waarschijnlijk: DCU Fix (DIY Gratis Versie) (Versie 0.2)

Is er iemand die een van deze sd-kaarten heeft gekocht en al heeft geĂŻnstalleerd?
Ja, er zijn een paar getuigenissen op reddit van mensen die er een hebben gekocht en geĂŻnstalleerd. Er zijn er ook een paar op reddit en hier van mensen die de reparatie handmatig hebben gedaan met mijn hulp. Mijn Canadese Nissan-image staat op auto's in Canada, verschillende plaatsen in de VS en Mexico (ik heb horcruxes gemaakt lol, mijn auto kan nu nooit meer doodgaan).

Ik heb een paar van de SD-kaarten verkocht en een heleboel mensen gratis geholpen. Sommige van die mensen hebben me wat geld gestuurd als bedankje voor het helpen, wat ik niet als verwachting had gesteld, maar wat wel zeer gewaardeerd werd en wordt.

Mijn belangrijkste doel is om iedereen die dit probleem heeft weer een werkende DCU te geven, idealiter zonder Nissan geld te geven. De beste manier om dat te bereiken is door de kennis gratis te verspreiden. Ik besloot de service aan te bieden voor degenen die niet het hele proces wilden doorlopen dat in de gids wordt beschreven (ik kwam er alleen al op reddit een paar tegen), omdat niet iedereen daartoe in staat is of het wil doen.

61 - 80 of 156 Posts