Nissan Pathfinder Forum banner
21 - 40 of 98 Posts
Ik ben er voor 98% zeker van dat het komt omdat ik de brandstofdruk niet heb verlaagd voordat ik begon na het vervangen van de ketting en spanner. Ik trok de zekering van de brandstofpomp, maar liet de motor nooit draaien totdat hij daarna afsloeg, dus mijn motor startte zodra ik de ontsteking indrukte. Ik doe deze klus waarschijnlijk volgend weekend weer en dan zou het goed moeten zijn. Bevestigd met een Nissan-monteur dat hij waarschijnlijk is gesprongen doordat de spanner bij de eerste start niet met olie was gevuld.

Een manier om de spanner bij de eerste start na vervanging te vullen, is door het gaspedaal helemaal in te trappen, de rem ingedrukt te houden en vervolgens de motor te starten. De motor zal ronddraaien en niet starten, zolang je dat gaspedaal helemaal ingedrukt houdt. Of natuurlijk de zekering van de brandstofpomp eruit halen en de motor droog laten draaien tot hij afslaat, voordat je met de klus begint.
Geweldig, bedankt voor de tips! Ik heb een offerte gekregen voor de benodigde onderdelen, maar ze hebben een heleboel afdichtingen (waaronder de krukaskeerring) en kleppendekselpakkingen etc. toegevoegd en ik probeer erachter te komen waarom die voor deze klus verwijderd zouden moeten worden. Het is alleen de distributiedeksel en krukaskeerring/pakking die nodig zijn, toch? Ik vraag me af of ze die gewoon doen omdat ze hem grotendeels uit elkaar hebben gehaald, dan kunnen ze de afdichtingen en pakkingen net zo goed doen zolang ze toegankelijk zijn.

Hoe dan ook, voor degenen die geïnteresseerd zijn, in Canada (Victoria, BC) kwamen de kosten voor de onderdelen die ze aanboden uit op ongeveer $ 1450 (inclusief al die andere afdichtingen en pakkingen). Ik heb ook een offerte voor het arbeidsloon gekregen, alleen om te zien, en het was 11,5 uur tegen het uurtarief van $ 160/uur, dus $ 1840 (zonder onvoorziene complicaties).

Ik ben er 98% zeker van dat het komt omdat ik de brandstofdruk niet heb verlaagd voordat ik begon na het vervangen van de ketting en spanner. Ik heb de zekering van de brandstofpomp eruit getrokken, maar de motor nooit laten draaien tot hij daarna afsloeg, dus mijn motor startte zodra ik de ontsteking indrukte. Ik doe deze klus waarschijnlijk volgend weekend weer...
Mensen, ik hoop dat dit het voor je oplost!

Op voorwaarde dat je alle timingmarkeringen 100% had uitgelijnd voordat je het dichtmaakte, kan ik me moeilijk voorstellen hoe die snelle start het veroorzaakte, maar ik denk dat je het nooit weet.

Ik moet jullie zeker complimenteren dat jullie deze klus zelf doen. Ik weet niet of ik de behendigheid, kracht en geduld heb voor een klus van deze omvang.

Gezien de kosten en het gebrek aan garages die het zouden willen doen, kun je zien waar veel auto's hier vandaag voor zouden worden gesloopt. Te bedenken dat mensen klaagden over distributieriemen? Dat waren betere tijden, IMO.

Man, ik hoop dat dit het voor je oplost!

Op voorwaarde dat je alle timingmarkeringen 100% had uitgelijnd voordat je het dichtmaakte, kan ik me moeilijk voorstellen hoe die snelle start het veroorzaakte, maar ik denk dat je het nooit weet.

Ik moet jullie zeker complimenteren dat jullie deze klus zelf doen. Ik weet niet of ik de behendigheid, kracht en geduld zou hebben voor een klus van deze omvang.

Gezien de kosten en het gebrek aan garages die het zouden willen doen, kun je zien waar veel auto's hier vandaag voor zouden worden gesloopt. Te bedenken dat mensen klaagden over distributieriemen? Dat waren betere tijden, IMO.
Haha bedankt man! Ik ben vandaag om 15:00 uur begonnen en ben net klaar met het verwijderen van de bouten voor de distributiedeksel, dus het is klaar om eruit te komen. 2,5 uur en ik ben halverwege klaar! Ik bid dat dit werkt, zodat ik hem kan inruilen zonder een check engine code!

Haha bedankt man! Ik ben vandaag om 15:00 uur begonnen en ben net klaar met het verwijderen van de bouten voor de distributiedeksel, dus het is klaar om eruit te komen. 2,5 uur en ik ben halverwege klaar! Ik bid dat dit werkt, zodat ik het kan inruilen zonder een check engine code!
Veel succes.

Ik kan alleen maar hopen dat alle korte opeenvolgingen, 5w30 in plaats van 0w20 olieverversingen die ik de afgelopen 4 jaar op mijn 2019 Pathfinder heb gedaan, het mogelijk maken om tot ongeveer 150.000 mijl te leven zonder deze problemen. Ik heb nog nooit de aanbevolen 0w20 in mijn 2019 gebruikt, sinds ik hem in 2019 kocht als ex-huurauto met 25.000 mijl erop.

Veel succes.

Ik kan alleen maar hopen dat alle korte opeenvolgingen, 5w30 in plaats van 0w20 olieverversingen die ik de afgelopen 4 jaar op mijn 2019 Pathfinder heb gedaan, ervoor zorgen dat hij zonder deze problemen 150.000 mijl of zo kan halen. Ik heb nog nooit de aanbevolen 0w20 in mijn 2019 gereden, sinds ik hem in 2019 kocht als ex-huurauto met 25.000 mijl op de teller.
Oh, dat is interessant! Wat heeft u doen besluiten om de 5w30 te gebruiken?

Oh, dat is interessant! Wat heeft u doen besluiten om de 5w30 te gebruiken?
Mijn persoonlijke mening hierover is dat ik op de lange termijn een iets dikkere 5w30 meer vertrouw dan een dunnere 0w20 wat betreft het bieden van meer motorbescherming. Fabrikanten worden gedwongen om 0w20 en zelfs 0w16 aan te bevelen als een brandstofbesparende maatregel, niet per se omdat het de motor beter beschermt.

Rond 2019 begonnen alle problemen binnen te stromen op forums zoals deze met betrekking tot de 2017+ VQ35DD die enorme hoeveelheden sludge vormden, wat uiteindelijk leidde tot olieschaarste en motorschade. Anderen hadden overmatige slijtage van de distributieketting.

Het enige wat ik heb gemerkt met mijn 2019 is dat het de motorolie in zeer weinig kilometers gitzwart maakt. Dit merkte ik meteen na het kopen van de auto. Om deze reden ga ik niet verder dan 3500-4000 mijl tussen synthetische 5w30 olieverversingen. Ik gebruik goedkope olie en filters vanwege de lage kilometers en de korte tijd tussen olieverversingen.

Mijn persoonlijke mening hierover is dat ik een iets dikkere 5w30 op de lange termijn meer vertrouw dan een dunnere 0w20 wat betreft het bieden van meer motorbescherming. Fabrikanten worden gedwongen om 0w20 en zelfs 0w16 aan te bevelen als brandstofbesparende maatregel, niet per se omdat het de motor beter beschermt.

Rond 2019 begonnen alle problemen binnen te stromen op forums zoals deze met betrekking tot de 2017+ VQ35DD die enorme hoeveelheden sludge vormden, wat uiteindelijk leidde tot olieverhongering en motorschade. Anderen hadden overmatige slijtage van de distributieketting.

Het enige wat ik heb gemerkt met mijn 2019 is dat het de motorolie in zeer weinig kilometers gitzwart maakt. Dit merkte ik meteen nadat ik hem gebruikt had gekocht. Om deze reden ga ik niet verder dan 3500-4000 mijl tussen synthetische 5w30 olieverversingen. Ik gebruik goedkope olie en filters vanwege de lage kilometers en de korte tijd tussen olieverversingen.
Zeker logisch! Ook niet de eerste keer dat ik iemand 5w30 heb horen gebruiken, dus misschien is het het proberen waard!

Attachments

Dus nog steeds geen p0017 of p0014, maar nu krijg ik p06da-00. Ik ben gewoon blij dat ik de timingcodes niet krijg!
Het lijkt erop dat die code een probleem is met de oliedrukregeling. Ik vraag me af of het een probleem is met de pin-fitting voor een magneetventiel of oliedruksensor. Kun je de oliedruk volgen om te zien of je vreemde metingen krijgt?

Het lijkt erop dat die code een probleem is met de oliedrukregeling. Ik vraag me af of het een probleem is met de pin-fitting voor een solenoïde of oliedruksensor. Kun je de oliedruk volgen om te zien of je vreemde metingen krijgt?
Ik heb snel mijn sensor aangesloten en een datastroom gedaan, maar ik zag de oliedruk niet als een punt. Ik weet zeker dat mijn scanner dat kan, gewoon in een haast omdat ik vandaag naar een bruiloft ga. Zal er morgen dieper in duiken!

Deze post heeft me bevestigd dat ik deze klus niet zelf ga doen. Ik ben behoorlijk mechanisch onderlegd en heb 100% van het werk buiten de garantie aan mijn voertuig zelf gedaan (ik doe morgen twee voorassen & lagers), maar dit ziet eruit als een nachtmerrie waar ik me niet doorheen kan worstelen en verpesten.

Ik hoop dat mijn religieuze onderhoud & het altijd volledig laten opwarmen voordat ik ga rijden, heeft geholpen om het onder controle te houden, maar aangezien ik bijna 180.000 KM bereik, zal ik dit probleem binnenkort zelf onder ogen moeten zien. Hoe gemakkelijk was het om bij het inspectiedeksel te komen? Mijn grootste zorg is dat ik op dit moment niet echt weet wat er in mijn motor gaande is, behalve dat ik hem zo goed mogelijk heb behandeld sinds ik hem als ex-huurauto kreeg bij 16.000 KM.

Deze post heeft me bevestigd dat ik deze klus niet zelf ga doen. Ik ben behoorlijk mechanisch onderlegd en heb 100% van het werk buiten de garantie aan mijn voertuig zelf gedaan (ik doe morgen twee voorassen en lagers), maar dit ziet eruit als een nachtmerrie waar ik me niet doorheen kan worstelen en verpesten.

Ik hoop dat mijn religieuze onderhoud en het altijd volledig laten opwarmen voordat ik ga rijden, hebben geholpen om het in orde te houden, maar aangezien ik bijna 180.000 KM bereik, zal ik dit probleem binnenkort zelf onder ogen moeten zien. Hoe gemakkelijk was het om bij de inspectieafdekking te komen? Mijn grootste zorg is dat ik op dit moment niet echt weet wat er in mijn motor gaande is, behalve dat ik hem zo goed mogelijk heb behandeld sinds ik hem kreeg als ex-huurauto bij 16.000 KM.
Dus je hebt ongeveer 112K mijl op je 2018. Maakt het slordige kettinggeluiden? Zo niet, dan zou het goed moeten gaan. De belangrijkste vraag is hoe vaak je je motorolie hebt ververst. Je moet ze bijna twee keer zo vaak doen als Nissan aanbeveelt als je een maximale levensduur van de motor wilt voor de VQ35DD. Ik zit op 100K mijl op onze 2019 die een ex-huurauto was die in principe één olieverversing had bij 12K mijl, en daarna nog een vlak voordat ik hem in 2019 kocht met 25K mijl erop. Ik doe ze sindsdien elke ~3500 mijl met 5w30, omdat synthetische 5w30 me een beter gevoel geeft dan dunnere 0w20. Ik heb geen tekenen van sludge in mijn oliefiltermedia als ik mijn gebruikte filters open knip en ze zien er schoon uit door het olievulgat.

Dus je hebt ongeveer 112.000 mijl op je 2018. Maakt het slordige kettinggeluiden? Zo niet, dan zou het goed moeten gaan. De belangrijkste vraag is hoe vaak je je motorolie hebt ververst. Je moet ze bijna twee keer zo vaak doen als Nissan aanbeveelt als je een maximale levensduur van de motor wilt voor de VQ35DD. Ik zit op 100.000 mijl op onze 2019 die een ex-huurauto was die in principe één olieverversing had bij 12.000 mijl, en daarna nog een vlak voordat ik hem in 2019 kocht met 25.000 mijl erop. Ik doe ze sindsdien elke ~3500 mijl, met 5w30, omdat synthetische 5w30 me een beter gevoel geeft dan dunnere 0w20. Ik heb geen tekenen van sludge in mijn oliefiltermedia als ik mijn gebruikte filters openknip en ze zien er schoon uit door het olievulgat.
Als het koud is, maakt het een behoorlijk luid tikkend geluid, bijna als een dieselmotor. Het is moeilijk te zeggen waar het geluid vandaan komt, behalve dat het in de motorruimte zit en het zachter wordt als het toerental wordt verlaagd.
Het is altijd wel luid geweest, en ik heb dit gelijkgesteld aan de injectoren in plaats van de distributieketting - maar naarmate het kouder wordt buiten, lijkt het luider te worden. Ik haat het om garages te betalen om aan mijn voertuigen te werken,
Ik doe mijn verversingen minstens elke 7500 km (~4600 mijl). Ik ga nu het interval verkorten tot 5000 km (~3100 mijl), en ik heb altijd de aanbevolen volledig synthetische olie gebruikt. Ik weet niet uit mijn hoofd of ik 0w20 of 5w30 gebruik - ik denk dat ik bij 0w20 ben gebleven omdat ik in een kouder klimaat woon. In Canada beveelt Nissan beide aan.
Ik vind je idee om elke filter open te knippen wel goed, dat ga ik doen.

Bedankt voor de update! Heeft u al de kans gehad om een ​​proefrit te maken?
Helaas kwamen P0014 en P0017 terug. Ik ga dit werk voor de 3e en laatste keer doen, ik vervang alle 4 de nokkenastandwielen, het vermoedelijke probleem is dat het inlaatnokkenastandwiel vastloopt. Als dit het probleem niet oplost, betaal ik een ​​dealer het negatieve saldo dat ik verschuldigd ben voor een inruil! Zal updaten wanneer de onderdelen binnenkomen en ik de klus heb voltooid lol

Helaas kwamen P0014 en P0017 terug. Ik ga dit voor de 3e en laatste keer doen, ik vervang alle 4 de nokkenastandwielen, het vermoedelijke probleem is dat het inlaatnokkenastandwiel vastloopt. Als dit het probleem niet oplost, betaal ik een dealer het negatieve saldo dat ik verschuldigd ben voor een inruil! Zal een update geven wanneer de onderdelen binnenkomen en ik de klus heb geklaard lol
Ik begrijp je met de inruil. Succes! Als hij verder wel goed loopt, misschien een defecte sensor? De mijne begon gisteravond echt slecht te lopen toen hij warm was, wat nieuw is (normaal alleen als hij koud is). Ik weet dat de distributieketting gedaan moet worden vanwege het geratel als hij koud is en waar het geluid vandaan komt, maar ik geloof dat er minstens één ander probleem is en dat het verslechtert. Krijg P03xx misfire codes, p0014/17/19 en nieuw is p0024. Verlies van vermogen tot hij warm is (voertuig uitzetten en weer aanzetten en alle vermogen is terug). Echter, stationair was laag en onregelmatig gisteravond, voelde bijna als afslaan bij een stopbord. Ga deze week onderdelen bestellen en er mee aan de slag. Kan net zo goed de bougies tegelijk doen. Dat gezegd hebbende, begin ik te denken dat jouw laatste oplossing over het nemen van de klap op de inruil misschien de juiste weg is...

Ik begrijp je over de inruil. Succes! Als hij verder goed loopt, misschien een defecte sensor? De mijne begon gisteravond erg onregelmatig te lopen als hij warm was, wat nieuw is (normaal alleen als hij koud is). Ik weet dat de distributieketting gedaan moet worden vanwege het geratel bij koud starten en waar het geluid vandaan komt, maar ik geloof dat er minstens één ander probleem is en dat het verslechtert. Krijg P03xx misfire codes, p0014/17/19 en nieuw is p0024. Verlies van vermogen tot hij warm is (voertuig uitzetten en weer aanzetten en alle vermogen is terug). Echter, stationair draaien was laag en onregelmatig gisteravond, voelde bijna als afslaan bij een stopbord. Ga deze week onderdelen bestellen en ermee aan de slag. Kan net zo goed meteen de bougies doen. Dat gezegd hebbende, begin ik te denken dat uw laatste oplossing over het nemen van de klap op de inruil misschien de juiste weg is...
Oh wow, dat is een overvloed aan codes! Mijn pathfinder loopt geweldig! Veel vermogen, geen gesputter, niets, daarom is dit echt balen. Ik heb de krukassensor en beide nokkenassensoren van bank 1 vervangen. Vanwege de hoeveelheid sludge en rommel die ik uit deze motor heb schoongemaakt, gok ik dat het zijn weg heeft gevonden in de vvt nokkenasfasen. Misschien is je pcv-slang achter het inlaatspruitstuk ingeklapt waardoor hij afslaat, of zeker de bougies 😳

Oh wow, dat is een overvloed aan codes! Mijn Pathfinder loopt geweldig! Veel vermogen, geen sputteren, niets, daarom is dit echt waardeloos. Ik heb de krukassensor en beide nokkenassensoren van bank 1 vervangen. Vanwege de hoeveelheid sludge en rommel die ik uit deze motor heb schoongemaakt, gok ik dat het zijn weg heeft gevonden in de vvt-nokkenasfasen. Misschien is je pcv-slang achter het inlaatspruitstuk ingeklapt, waardoor de motor afslaat, of zeker de bougies 😳
Nou, hij is eigenlijk niet afgeslagen, het was gewoon een vreemd laag stationair toerental en een beetje ruwer bij het optrekken. Vermogensverlies is nu bijna constant, maar komt meestal wel terug bij een herstart als hij warm is.

Nou, hij is eigenlijk niet afgeslagen, het was gewoon een vreemd laag stationair toerental en een beetje ruwer bij het optrekken. Vermogensverlies is nu bijna constant, maar komt meestal terug na een herstart als hij warm is.
Je kunt proberen de codes te wissen terwijl hij draait. Als je een verandering hoort in hoe hij loopt, dan weet je dat de computer probeert de motor te beschermen. Als er geen verandering is, dan denk ik dat je timing behoorlijk ver is verschoven, wat al je problemen veroorzaakt. Ik zou er waarschijnlijk niet meer mee rijden, anders loop je het risico een zuiger in een klep te slaan en dan ben je echt de pineut!

21 - 40 of 98 Posts