Nissan Pathfinder Forum banner

Stands-Batterij-Dynamo-storingen: Variabel Voltage Control System (VVCS) uitschakelen?

2 reading
674 views 1 reply 2 participants last post by  tessaedwards  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal - de meesten van ons hebben het verlies van stroom/stilvallen ervaren als gevolg van batterijontlading en dynamo-storingen.

Ik heb gelezen dat een boosdoener het nieuwe Variable Voltage Control System (VVCS) zou kunnen zijn, dat in onze auto's is geïnstalleerd om de dynamo automatisch te "vertellen" of/wanneer/hoeveel onze batterijen moeten worden opgeladen.

Ik heb een aantal video's gezien die suggereren dat het uitschakelen van dit systeem het probleem van batterijontlading heeft opgelost, waardoor de dynamo een constante toevoer van de benodigde 14 volt levert. Hier zijn een paar YouTube-video's die dit demonstreren voor Pathfinders en andere Nissans:

Heeft iemand dit aan zijn auto laten doen om het probleem van batterijontlading op te lossen door het "slimme" laadsysteem uit te schakelen?

cheers, Yy

#2 ·
2014 Platinum PF
121.000 mijl
Het volgende is vervangen:
  • Startmotor 2022 (3 jaar)
  • Dynamo 2023 (2 jaar)
  • Nissan Transmissie mei 2025 (1 MAAND!)
  • MAF juni 2025 (1 week)
  • Luchtfilter juni 2025 (1 week)
  • Accu juni 2025 (1 week)
  • Remrelais juni 2025 (2 dagen)
  • Vloeistoffen zijn gecontroleerd of vervangen toen de transmissie in mei 2025 werd geïnstalleerd
Afgezien van de duidelijke slip in de CVT, reed de auto geweldig voordat de nieuwe transmissie werd geïnstalleerd. Hij startte en reed geweldig gedurende bijna 2 weken. Toen verloor ik plotseling alle acceleratie, stuurbekrachtiging, en als ik in de parkeerstand sta, begint de elektrische installatie van de auto uit te vallen. Ook lichten de dashboardlampjes op met willekeurige lampjes.
Ik ben nu zo geïnvesteerd dat ik geen nieuw voertuig kan betalen. Het is afbetaald, dus als alleenstaande moeder die op haar 40e opnieuw wil beginnen, heb ik ervoor gekozen om het te vervangen/repareren, zodat ik geen autokosten zou hebben. Iemand, werp alsjeblieft een licht op deze situatie.