Nissan Pathfinder Forum banner

motorklep

9.6K views 28 replies 19 participants last post by  madflava  
#1 ·
Ik heb net een '24 SV gekocht en nadat ik thuiskwam, merkte ik dat er geen plastic afdekking op de motor zit. Weet je wel, dat ding dat de motor verbergt, zodat het eruitziet als een hotwheel-auto als je de motorkap opent. Ik belde de verkoper en hij zei dat alleen de hogere uitvoeringen (SL en Platinum) die plastic afdekking hebben. Nu maakt het me niet echt veel uit of die afdekking er wel of niet op zit, maar ik geef er wel om of de verkoper tegen me liegt en de dealer op de een of andere manier de afdekking is kwijtgeraakt.

Dus, heeft iemand hier een '24 SV en kan me vertellen of die van jou met of zonder de plastic afdekking onder de motorkap kwam die de motor verbergt?

#4 ·
Ik heb net een '24 SV gekocht en nadat ik thuiskwam, merkte ik dat er geen plastic afdekking op de motor zit. Weet je wel, het ding dat de motor verbergt, zodat het eruitziet als een hotwheel-auto als je de motorkap opent. Ik belde de verkoper en hij zei dat alleen de hogere uitvoeringen (SL en Platinum) die plastic afdekking hebben. Nu, het kan me niet echt schelen of de afdekking er wel of niet is, maar ik geef er wel om of de verkoper tegen me liegt en de dealer op de een of andere manier de afdekking is kwijtgeraakt.

Dus, heeft iemand hier een '24 SV en kan me vertellen of die van jou met of zonder de plastic afdekking onder de motorkap kwam die de motor verbergt?
Mijn 2022 SV zonder premium pakket (gekocht in augustus 2021) had die motorkap. Mijn 2024 SV met Premium pakket heeft hem ook niet. Nissan bespaart geld

#5 ·
Ik heb net een '24 SV gekocht en nadat ik thuiskwam, merkte ik dat er geen plastic afdekking op de motor zit. Weet je wel, het ding dat de motor verbergt, zodat het eruitziet als een hotwheel-auto als je de motorkap opent. Ik belde de verkoper en hij zei dat alleen de hogere uitvoeringen (SL en Platinum) die plastic afdekking hebben. Nu, het kan me niet echt schelen of de afdekking er wel of niet is, maar ik geef er wel om of de verkoper tegen me liegt en de dealer op de een of andere manier de afdekking is kwijtgeraakt.

Verkoper liegt niet. Ik had het op mijn 22 plat en heb het op mijn 24 plat. Ik heb precies gelezen wat de verkoper je heeft verteld. Als je er een wilt, kun je er volgens mij een vinden op eBay.

#6 ·
Ze dienen weinig anders dan knaagdieren een fijne plek te geven om zich te verstoppen en geven ze nestbouwmateriaal (schuim aan de onderkant). Ik haal de mijne eraf op mijn 2019 elke keer dat ik een motorolie ververs, omdat je dan betere toegang hebt tot de olie-inlaat als hij eraf is. Ik kan hem op een gegeven moment wel eens weglaten.

#8 ·
We hebben mijn 2019 vanavond teruggekregen van de schadeherstelwerkplaats. $8700 schade door een aanrijding met een hert. De werkplaats was gesloten, dus ik moest hem na sluitingstijd ophalen. Raad eens wat er ontbrak? De motorkap. Ik kan me niet herinneren of die kapot was door de aanrijding. Hoewel het me niet kan schelen, irriteert het me dat ze het "vergeten" zijn. Ze hebben hem ook gevuld met een soort universele gele koelvloeistof. Dat irriteert me ook.

#9 ·
@PoManzPathy - ik besefte niet dat je een 'hertaanrijding' had - sorry dat dit je is overkomen. Gaat het goed met je?
Ik neem aan dat je tijdens de reguliere openingstijden contact gaat opnemen met de garage om erachter te komen wat er is gebeurd. Het wordt interessant om te horen wat ze te zeggen hebben!!
Zelfs als je niet echt om de motorkap geeft, als deze er in de eerste plaats was, moet de garage het in orde maken.
Wat betreft de mysterieuze koelvloeistof - dat vereist ook een uitleg.
Succes!!

#11 ·
@PoManzPathy - Ik had niet door dat je een 'hertaanval' had - sorry dat dit je is overkomen. Gaat het goed met je?
Ik denk dat je tijdens de normale openingstijden contact gaat opnemen met de garage om erachter te komen wat er is gebeurd. Het wordt interessant om te horen wat ze te zeggen hebben!!
Zelfs als je niet echt om de motorkap geeft, moet de garage hem in orde maken als hij er in de eerste plaats was.
Wat betreft de mysterieuze koelvloeistof, ook daarvoor is een verklaring nodig.
Succes!!
Bedankt meneer! Ja, mijn vrouw was geschrokken, maar niet fysiek. We zijn gewend om voorzorgsmaatregelen te nemen voor herten, omdat we ons hele leven hebben gewoond waar we wonen. In ~35 jaar rijden zou dit de eerste aanrijding zijn die groot onderhoud vereiste. Ze raakte dat kreng recht in het midden, waar het een beetje over de bumper, door de grille ging en veel schade aanrichtte. Het gebeurde op slechts een paar kilometer van het huis, dus ze kon ermee naar huis rijden. Het had slechts een langzaam koelvloeistoflek en de koplampen werkten nog steeds, hoewel ze overal zaten. LOL $8700 schade als het voertuig misschien $16K waard is.

Bij ~100K mijl maakt de motorkap me niet uit. Ik haal hem toch constant af om alles te controleren. Ik ben ook over de koelvloeistof heen. Ik ben blijer dat ik een "gratis" koelvloeistof- en aircoservice heb gekregen bij deze kilometerstand. Alleen al die twee onderhoudsitems zouden waarschijnlijk ongeveer $500 kosten. Mijn verzekeringspremie was $500.

De auto is gerepareerd met voornamelijk LKQ-onderdelen. Veel originele Nissan-onderdelen en ook 3-4 pagina's met onderdelen/diensten. Ze gebruiken wat ze snel kunnen krijgen. We hadden veel deuken en deuken en wat kapot plastic aan de voorkant voordat dit allemaal gebeurde. Het is beter dan wat het was voordat het hert toesloeg.

#12 ·
Dit is verwijderd uit de meeste uitvoeringen voor het modeljaar 2023. Wat me meer stoort aan de Rock Creek zijn de plastic sierpanelen op de achterdeuren in plaats van bijpassende met leer beklede panelen zoals op de voordeuren. Alle interieurfoto's van het pre-release model hadden lederen bekleding met oranje stiksels op alle deuren. En begin me niet eens over de plaslampjes en het stopcontact achterin.

#14 ·

Mijn 2024 S 4x4 had er geen. Ik noem het een warmte-opslag. Omdat ik in Zuid-Texas woon, heb ik niets nodig om de warmte op mijn motor vast te houden.😁

#15 ·

Mijn nieuwe Rock Creek (2024) heeft geen plastic motorkap, hoewel de plugdingen wel zijn geïnstalleerd. De service manager van de dealer zegt dat het overbodig is en niet wordt geleverd.

#16 ·
@matty - Ik weet niet zeker of ik de reactie van de servicemanager geloof (vertrouw). Een goede manier om zijn uitleg te controleren, is door andere nieuwe 2024 Pathfinder Rock Creek-voertuigen te bekijken en te zien of ze de afdekking hebben. Je kunt de verschillende uitrustingsniveaus bekijken om te zien of deze is geïnstalleerd op basis van de uitvoering of helemaal niet.

#17 ·
@matty - Ik weet niet zeker of ik de reactie van de servicemanager geloof (vertrouw). Een goede manier om zijn uitleg te controleren, is door andere nieuwe 2024 Pathfinder Rock Creek-voertuigen te bekijken en te zien of ze de afdekking hebben. Je kunt de verschillende uitrustingsniveaus bekijken om te zien of deze is geïnstalleerd op basis van de afwerking of helemaal niet.
Wat ik zie, is dat de afdekking niet is inbegrepen bij de Rock-Creek-editie. Het is eigenlijk alleen esthetisch en niet vereist om mechanische redenen. Als iemand merkt dat het niet op de motor is gemonteerd, antwoord dan gewoon dat de afwezigheid ervan de motor koeler laat draaien;)

#19 ·
Bedankt voor je antwoord, @matty - Ik denk dat het een persoonlijke keuze is. Ik hou van de (esthetische) uitstraling van de omhulling en denk niet dat het een significante invloed heeft op de bedrijfstemperatuur van de motor. Maar ik vind je invalshoek ook goed!!
Ik heb er een van eBay geplukt voor minder dan $40…

#21 ·
Nee, ik heb ook geen motorkap gekregen op mijn 2024 Rock Creek...weer een ding om toe te voegen aan de groeiende lijst van hoe ze zelfs basisdingen hebben vergoed...mijn probleem is het feit dat er niet eens een knop op het dashboard zit om de kofferbak te openen...en nog frustrerender is dat Nissan de meeste van deze dingen niet zal verhelpen, zelfs als je degene bent die betaalt.

#26 ·
Mijn 2023 Rock Creek opgehaald in de herfst van 2022. Het was het eerste modeljaar dat door deze weglatingen werd getroffen, maar het was nog geen algemene kennis geworden en ik kon de dealer overtuigen om het te vervangen. 😆

Het grotere verlies was naar mijn mening de achterste hulpstroomaansluiting, die handig zou zijn geweest.

#28 ·
Opvolging van de motorkap. Toen ik de dealer vroeg, wist de serviceadviseur niets, wat typisch is. De technicus zei dat ze niet met een motorkap komen. Bovendien las ik dat de Pathfinder uit 2026 overstapt op de 4-cilinder turbomotor die momenteel in de Infiniti-versie van de Pathfinder zit. Ik geloof dat het de Q50 is. Ik gok/speculeer dat Nissan, aangezien de V6 uit de Pathfinder wordt gehaald, kosten bespaart door de motorkap weg te laten. We overwogen de Pathfinder alleen omdat Nissan eindelijk wakker werd en de POS CVT verving door een transmissie met normale versnellingen en hij een atmosferische V6 heeft. Sorry voor de CVT-steek aan Pathfinder-eigenaren van 2013 tot 2021. Ik zal jullie in mijn gebeden houden. Nu lijkt het erop dat Nissan deze slimme zet ongedaan gaat maken door over te stappen op de kleinere turbomotor. Zoals we allemaal weten, hebben kleine motoren met een hoge compressie meer pit, maar een kortere levensduur. Naar mijn mening is dit een ander voorbeeld van geplande veroudering.

#29 ·
Als het helpt om je aankoop te rechtvaardigen, we stonden op het punt om een Toyota Highlander te kopen die vrijwel dezelfde functies had als de Pathfinder, maar hij was bijna $20.000 duurder, dus we kozen voor de Nissan. Dus ja, Nissan heeft veel irritante kostenbesparingen doorgevoerd, maar qua waarde is hij onverslaanbaar voor wat je krijgt. En ik ben blij dat ik $20.000 extra heb die op de markt meer geld oplevert.