Nissan Pathfinder Forum banner
21 - 40 of 71 Posts
Ja, dat zijn ze, je kunt geen harnas kopen in Australië, maar ik heb er een gekocht op US Ebay voor $40,00. NISSAN 24167-7S000 RECIEVER HITCH SUB HARNESS 241677S000

Elektrische aanhangerrem controller kabelboom plug-in

Zoals vermeld in een van de andere berichten kan de kabelboom onder het dashboard lastig te vinden zijn. De kabelboom in het voertuig heeft een lege witte connectorplug die de kabelboom beschermt, maar op het eerste gezicht lijkt het erop dat de aanhangerkabelboom niet kan worden aangesloten vanwege de connector. Mijn klant was naar een onafhankelijke werkplaats geweest en ze hadden blauwe schilderstape om de plug gewikkeld om deze te identificeren, maar de dop niet verwijderd. Ik probeerde het in te pluggen, net als een van onze technici, maar tevergeefs omdat de dop nog op zijn plaats zat. Een van onze monteurs keek ernaar en vond de dop en plugde de kabelboom in en alles was klaar om te gaan. Gewoon een van die Nissan-dingen.

Hier zijn enkele foto's van de installatie van mijn Tekonsha-remcontroller in een Pathfinder uit 2014. Net als anderen in dit forum heb ik hem links, bovenop de zekeringkast, geplaatst.

Ik heb de zekeringkastdeksel verwijderd en een kleine, op maat gemaakte plaat gemaakt om hem erin te passen. De kabel was een echte pijn om te bereiken - hij was teruggeplakt onder wat schuim, ver links van de stuurkolom. Ik kon hem nauwelijks eruit krijgen (geen hefboomwerking) en hij had wel een "cover". Ik heb ook een afstandhouder geplaatst om de controller goed te positioneren (haaks op de middellijn).

Tot nu toe geen problemen ermee.

Attachments

Australische model Pathfinder-regeleenheid voor de remmen, bedradingsharnasstekker

Kan iemand bevestigen of dit de juiste connector is?
Het zat met tape vast aan een andere kabel onder de stuurkolom. Ik vond het door de instructies op het forum te volgen. Het Australische model Pathfinder 2014 lijkt geen beschermkap te hebben, maar er staat in plaats daarvan een kleine blauwe penmarkering op.

Wacht momenteel op de levering van het tekshonka-bedradingsharnas voor de Nissan.

Hopelijk heb ik de foto bijgevoegd.
Bedankt

Attachments

Kan iemand bevestigen of dit de juiste connector is?
Het zat met tape vast aan een andere kabel onder de stuurkolom. Ik vond het door de instructies op het forum te volgen. Het Australische model Pathfinder 2014 lijkt geen beschermkap te hebben, maar in plaats daarvan zit er een kleine blauwe penmarkering op.
Lijkt wel op de connector in afbeelding # 3 in bericht # 1 van deze thread, dus ik zou zeggen ja.

Het was inderdaad de juiste stekker en er ZAT een afdekking op. Eigenlijk vermoed ik dat het zelfs de tegenovergestelde connector zou kunnen zijn en dat je mogelijk gewoon de draden erin kunt steken, met pinnen?

Hoe dan ook, veel gemakkelijker om de kabel van Tekonsha op te halen. De mijne kwam gisteren aan en hij past perfect. Eén probleem echter: als hij wordt aangesloten, gaat de remcontroller aan, maar met slechts twee stippen op het LED-scherm. Niet de "nc" (niet aangesloten) of de "c" (aangesloten) wanneer de aanhanger wel of niet is aangesloten

Het enige wat ik kan bedenken is dat de aanhangerstekker niet correct is geïnstalleerd en dat Nissan de vooraf geïnstalleerde bedrading in het voertuig heeft omzeild toen de trekhaak werd geïnstalleerd.

Nog iemand dit probleem gehad?

Bedankt

Het was inderdaad de juiste stekker en er ZAT een afdekking op. Eigenlijk vermoed ik dat het zelfs de tegenovergestelde connector zou kunnen zijn en dat je mogelijk gewoon de draden erin kunt steken, met pinnen?

Hoe dan ook, veel gemakkelijker om de kabel van Tekonsha te halen. De mijne kwam gisteren aan en hij past perfect. Eén probleem echter, wanneer hij wordt aangesloten, gaat de remcontroller aan, maar met slechts twee stippen op het LED-scherm. Niet de "nc" (niet aangesloten) of de "c" (aangesloten) wanneer de aanhanger wel of niet is aangesloten

Het enige wat ik kan bedenken is dat de aanhangerstekker niet correct is geïnstalleerd en dat Nissan de vooraf geïnstalleerde bedrading in het voertuig heeft omzeild toen de trekhaak werd geïnstalleerd.

Heeft iemand anders dit probleem gehad?

Bedankt
Zorg ervoor dat je alle juiste relais en aansluitingen hebt geïnstalleerd. Is de jouwe geleverd met een trekhaak van de dealer? Zo ja, dan zit het wel goed. De mijne niet, dus ik moest een heleboel kabelbomen en relais installeren.

Zorg ervoor dat je alle juiste relais en aansluitingen hebt geïnstalleerd. Is die van jou geleverd met een trekhaak van de dealer? Zo ja, dan zit het wel goed. De mijne niet, dus ik moest een heleboel draadbomen en relais installeren.
De mijne is daadwerkelijk door de dealer geïnstalleerd.
Daarom denk ik dat ze de remkabel achterin misschien niet hebben aangesloten.
Toch bedankt, ik zal de connector morgen uit elkaar halen en kijken.

Hoe heeft dit voor u gewerkt?
Ik heb een prodigy geïnstalleerd met een remkabel uit de VS, ik krijg de twee stippen en de n.c, de handmatige hendel van de controller bedient de remlichten van het voertuig, maar maakt geen verbinding met de remmen van de bestelwagen/aanhangwagen.
Mijn trekhaak en stekker zijn ook door de dealer geïnstalleerd!?

Discussion starter · #32 ·
Het klinkt alsof je witte (dunne) en witte (dikke) draden verwisseld zijn. Gewoon een gok. Bekijk mijn bericht #3. Je moet de draden echt goed controleren vanwege de niet-standaard kleurkeuze van Nissan.

Hartelijk dank! Ik heb een half uur besteed aan het uitzoeken van de stekker. Ik heb eindelijk je bericht gelezen en de "beschermkap" ontdekt. Ik vroeg me af waarom de kabelboom niet paste! Ontzettend bedankt!

Zoooo... Ben ik de enige die vals speelde en de Tekonsha hier monteerde? :blush:

Image

/Dit is ruim een jaar geleden gedaan
/Ik heb deze thread net gevonden
/Ik kan het verwijderen wanneer het niet in gebruik is

Ik ga de mijne dit weekend installeren... Ik zal naar die locatie kijken, want die ziet er interessant uit. Zolang het de 12V-aansluitingen niet blokkeert, want die gebruik ik.

Als het er is, blokkeert het de 12-uitlaat aan de bestuurderskant. Je zou er echter waarschijnlijk een slanke sigarettenplug in kunnen plaatsen. Dit is een andere reden waarom ik het er niet in laat zitten als ik niet sleep.

geweldige man, de foto helpt echt, nu vraag ik me af of ik hem in het laagseizoen zoals de winter kan loskoppelen en buiten kan laten staan of dat hij de hele tijd in de pf moet blijven?

geweldige man, foto helpt echt, nu vraag ik me af in het laagseizoen zoals de winter kan ik hem loskoppelen en buiten laten of moet hij de hele tijd in pf blijven?
Wanneer hij niet in gebruik is, blijft mijn controller in het vrachtruim met de trekhaak.

• Like
Reactions: hickey
21 - 40 of 71 Posts