Ik heb eindelijk mijn elektronische remcontroller voor mijn elektrische remtrailer in mijn 2013 Pathfinder geïnstalleerd. Dit was geen moeilijke klus. Deze instructies zouden het u iets gemakkelijker moeten maken.
Ik heb nog niet de beste plek gevonden om de daadwerkelijke controller te monteren. Ik denk dat ik de op twee na beste plek heb gevonden en hem daar momenteel heb gemonteerd. Ik zal uitleggen hoe ik hem momenteel heb gemonteerd, en dan zal ik andere opties bespreken.
Zoek eerst de remcontrollerconnector onder het dashboard (zie pagina 9-25 van uw PF-handleiding). Op de eerste foto heb ik al een lang, dun mes gebruikt om omhoog te reiken en de tape door te snijden die de fabrieksconnector aan de kabelboom vasthoudt. De volgende foto toont de fabrieksconnector die naar beneden hangt met de beschermkap erop (de beschermkap wordt niet genoemd in de handleiding!). De volgende foto toont mijn elektrische remcontroller-bedradingsharnas aangesloten op de fabrieksconnector met de beschermkap in mijn hand. Als u de controller monteert waar ik dat heb gedaan, heeft u slechts ongeveer 20 cm aan draad nodig. Ik heb de draad over de uitsparing van het linker zekeringpaneel geslingerd. Ik heb mijn remcontroller-harnas gebruikt en aangesloten op de door Nissan geleverde adapter, maar ik raad u aan de Nissan-adapter te kopen bij de fabrikant van uw controller. Nissan verandert de kleuren van de fabrieksconnector naar hun meegeleverde adapter, en geen van de kleuren lijkt overeen te komen met de standaard remcontrollerkleuren. Als u uw eigen adapter aanpast, bestudeer dan de bedrading zeer zorgvuldig.
Ik heb mijn Tekonsha P3 gemonteerd op de opening van het zekeringkastdeksel. Daar zat een lip waarmee ik twee kleine gaatjes kon boren (nadat ik had gecontroleerd of er niets achter zat) die niet zichtbaar zouden zijn als ik de controller zou verwijderen. Ik heb de standaardbeugel gebruikt die bij de controller werd geleverd. Je kunt de controller niet echt zien vanaf de buitenkant van het voertuig en je kunt ook niet echt zien dat ik het zekeringpaneel niet heb.
Ten slotte heb ik mijn pop-up helemaal aangesloten voor de testrit. De remmen werkten perfect!
Ik heb nog niet de beste plek gevonden om de daadwerkelijke controller te monteren. Ik denk dat ik de op twee na beste plek heb gevonden en hem daar momenteel heb gemonteerd. Ik zal uitleggen hoe ik hem momenteel heb gemonteerd, en dan zal ik andere opties bespreken.
Zoek eerst de remcontrollerconnector onder het dashboard (zie pagina 9-25 van uw PF-handleiding). Op de eerste foto heb ik al een lang, dun mes gebruikt om omhoog te reiken en de tape door te snijden die de fabrieksconnector aan de kabelboom vasthoudt. De volgende foto toont de fabrieksconnector die naar beneden hangt met de beschermkap erop (de beschermkap wordt niet genoemd in de handleiding!). De volgende foto toont mijn elektrische remcontroller-bedradingsharnas aangesloten op de fabrieksconnector met de beschermkap in mijn hand. Als u de controller monteert waar ik dat heb gedaan, heeft u slechts ongeveer 20 cm aan draad nodig. Ik heb de draad over de uitsparing van het linker zekeringpaneel geslingerd. Ik heb mijn remcontroller-harnas gebruikt en aangesloten op de door Nissan geleverde adapter, maar ik raad u aan de Nissan-adapter te kopen bij de fabrikant van uw controller. Nissan verandert de kleuren van de fabrieksconnector naar hun meegeleverde adapter, en geen van de kleuren lijkt overeen te komen met de standaard remcontrollerkleuren. Als u uw eigen adapter aanpast, bestudeer dan de bedrading zeer zorgvuldig.
Ik heb mijn Tekonsha P3 gemonteerd op de opening van het zekeringkastdeksel. Daar zat een lip waarmee ik twee kleine gaatjes kon boren (nadat ik had gecontroleerd of er niets achter zat) die niet zichtbaar zouden zijn als ik de controller zou verwijderen. Ik heb de standaardbeugel gebruikt die bij de controller werd geleverd. Je kunt de controller niet echt zien vanaf de buitenkant van het voertuig en je kunt ook niet echt zien dat ik het zekeringpaneel niet heb.
Ten slotte heb ik mijn pop-up helemaal aangesloten voor de testrit. De remmen werkten perfect!